VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

spoločnosti SCIÉNTIO laboratories, spol. s r.o. pre nákup v internetovom obchode www.denticor.sk

platné od 1.5.2024


Článok I Úvodné ustanovenia a definície pojmov

  1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom, ktorej predmetom je kúpa a predaj Produktov na internetovej stránke elektronického obchodu Obchodníka www.denticor.sk.

  2. Obchodníkom a prevádzkovateľom internetového obchodu www.denticor.sk je:

    • Obchodné meno: SCIÉNTIO laboratories, spol. s r.o.

    • Sídlo: Tallerova 4, 811 02 Bratislava – mestská časť Staré Mesto

    • IČO: 52 053 401

    • DIČ: 2120885289

    • IČ DPH: SK2120885289

    • Zápis: Obchodný register Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č. 132999/B

    • Kontaktné údaje (pre komunikáciu so zákazníkmi):

      • E-mail: obchod@denticor.sk

      • Telefón:

    • Adresa na zasielanie reklamácií a vrátenie tovaru:

  3. Spotrebiteľom (tiež ako „Kupujúci“) je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Na účely týchto VOP sa Kupujúcim rozumie výlučne Spotrebiteľ.

  4. Produktom sa rozumie tovar ponúkaný na predaj Obchodníkom prostredníctvom internetového obchodu www.denticor.sk.

  5. Kúpnou zmluvou sa rozumie zmluva uzatvorená na diaľku medzi Obchodníkom a Kupujúcim prostredníctvom internetového obchodu www.denticor.sk, ktorej predmetom je dodanie Produktu za odplatu. Tieto VOP sú jej neoddeliteľnou súčasťou.<

  6. Orgánom dohľadu je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, so sídlom Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27.

Článok II Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy

  1. Kupujúci si vyberá Produkt na základe aktuálnej ponuky zverejnenej na stránke www.denticor.sk vložením do elektronického nákupného košíka.

  2. Po vložení Produktu do košíka Kupujúci vyplní objednávkový formulár, v ktorom uvedie svoje identifikačné a kontaktné údaje (meno, priezvisko, adresa doručenia, e-mail, telefónne číslo), zvolí spôsob dopravy a platby.

  3. Pred odoslaním objednávky je Kupujúci povinný oboznámiť sa s týmito VOP a Zásadami spracúvania osobných údajov. Svoj súhlas s týmito dokumentmi a potvrdenie, že bol poučený o práve na odstúpenie od zmluvy, vyjadrí zaškrtnutím príslušného políčka.

  4. Odoslaním objednávky Kupujúci potvrdzuje, že všetky ním uvedené údaje sú pravdivé a správne.

  5. Objednávka sa považuje za odoslanú, ak obsahuje všetky požadované údaje a ak Kupujúci stlačí tlačidlo označené textom „Objednávka s povinnosťou platby“. Odoslaná objednávka je pre Kupujúceho záväzná.

  6. Kúpna zmluva je uzavretá momentom doručenia záväzného potvrdenia o prijatí objednávky zo strany Obchodníka na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v objednávke. Toto potvrdenie obsahuje zhrnutie objednávky (označenie Produktu, kúpna cena, náklady na dopravu, údaje Kupujúceho).

  7. Obchodník je oprávnený v prípade vypredania zásob alebo nedostupnosti Produktu objednávku zrušiť, o čom bezodkladne informuje Kupujúceho e-mailom.

Článok III Kúpna cena a platobné podmienky

  1. Všetky ceny Produktov uvedené v internetovom obchode sú konečné, vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH) v zákonnej výške.

  2. Cena Produktu nezahŕňa náklady na dopravu (poštovné a balné). Tieto náklady sú uvedené samostatne v nákupnom košíku a pripočítavajú sa k cene Produktu pred odoslaním objednávky.

  3. Kupujúci je povinný uhradiť Obchodníkovi celkovú cenu, ktorá je súčtom kúpnej ceny Produktu a nákladov na dopravu.

  4. Platbu je možné uskutočniť nasledujúcim spôsobom:

    • Na dobierku: Kupujúci zaplatí celkovú cenu v hotovosti alebo platobnou kartou doručovateľovi (kuriérovi Slovenskej pošty) pri prevzatí zásielky.

  5. Dokladom o kúpe je faktúra, ktorú Obchodník zašle Kupujúcemu elektronicky na jeho e-mailovú adresu alebo ju priloží k zásielke. Faktúra slúži zároveň ako záručný list.

Článok IV Dodacie podmienky

  1. Miestom dodania Produktu je adresa, ktorú Kupujúci uviedol v objednávke.

  2. Doručenie Produktu zabezpečuje Obchodník prostredníctvom zmluvného prepravcu, ktorým je Slovenská pošta, a. s..

  3. Obchodník sa zaväzuje dodať Produkt Kupujúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodli inak. O odoslaní zásielky a jej podacom čísle bude Kupujúci informovaný e-mailom a/alebo SMS správou.

  4. Náklady na dopravu (poštovné a balné) sú stanovené paušálnou sumou 9,75 EUR, ktorá je uvedená v nákupnom košíku.

  5. Nebezpečenstvo škody na Produkte prechádza na Kupujúceho momentom jeho prevzatia od prepravcu.

  6. Pri prevzatí Produktu je Kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalu zásielky. V prípade zistenia poškodenia obalu je Kupujúci oprávnený zásielku neprevziať a spísať s prepravcom záznam o škode.

Článok V Prevzatie tovaru a následky neprevzatia zásielky

  1. Kupujúci je povinný objednaný Produkt riadne a včas prevziať na adrese uvedenej v objednávke.

  2. Ak Kupujúci, ktorý si zvolil platbu na dobierku, neprevezme zásielku od prepravcu, a to z dôvodov na jeho strane (napr. odmietnutie prevzatia, neprítomnosť na adrese, nevyzdvihnutie v úložnej lehote na pošte), a zároveň si v zákonnej lehote neuplatní svoje právo na odstúpenie od zmluvy podľa Článku VI týchto VOP, porušuje tým svoju zmluvnú povinnosť vyplývajúcu z kúpnej zmluvy.

  3. V prípade porušenia povinnosti podľa bodu 2 tohto článku vzniká Obchodníkovi nárok na náhradu škody, ktorá mu v dôsledku takéhoto konania Kupujúceho vznikla. Za takto vzniknutú škodu sa považujú preukázateľné náklady Obchodníka na dopravu a balné spojené s neúspešným pokusom o doručenie zásielky.

  4. Kupujúci berie na vedomie a súhlasí, že v prípade podľa bodu 2 tohto článku je povinný uhradiť Obchodníkovi paušálnu náhradu škody vo výške 9,75 EUR. Obchodník je oprávnený zaslať Kupujúcemu výzvu na úhradu tejto sumy spolu s faktúrou. Týmto nie je dotknutý nárok Obchodníka na náhradu škody prevyšujúcej túto paušálnu sumu.

Článok VI Právo na odstúpenie od zmluvy

  1. Kupujúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.

  2. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď Kupujúci alebo ním určená tretia osoba (s výnimkou dopravcu) prevezme Produkt.

  3. Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u Obchodníka v listinnej podobe alebo e-mailom na kontaktné údaje uvedené v Článku I týchto VOP. Na tento účel môže Kupujúci použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je dostupný na webovom sídle Obchodníka a tvorí Prílohu C.2 týchto VOP.

  4. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak Kupujúci odošle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

  5. Dôsledky odstúpenia od zmluvy: a) Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť Kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu. Obchodník však nie je povinný uhradiť Kupujúcemu dodatočné náklady, ak si Kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý Obchodník ponúka. b) Platby budú vrátené rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s Kupujúcim výslovne nedohodnú na inom spôsobe platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

    c) Pri odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, Obchodník nie je povinný vrátiť Kupujúcemu platby pred tým, ako mu je tovar doručený späť alebo kým Kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť Obchodníkovi. d) Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať Obchodníkovi na adrese uvedenej v Článku I. Lehota sa považuje za zachovanú, ak je tovar odoslaný pred jej uplynutím. e) Priame náklady na vrátenie tovaru znáša Kupujúci.

    f) Kupujúci zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

  6. Výnimky z práva na odstúpenie od zmluvy: Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je: a) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený (napr. dentálne fazety, materiály na výrobu zubných náhrad po otvorení ich sterilného balenia).

    b) predaj tovaru, ktorý bol zhotovený podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa.

Článok VII Zodpovednosť za vady (Vytknutie vád)

  1. Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaný Produkt pri prevzatí Kupujúcim.

  2. Záručná doba na nové Produkty je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia Produktu Kupujúcim.

  3. Kupujúci je oprávnený vytknúť vadu (uplatniť reklamáciu) na adrese Obchodníka uvedenej v Článku I týchto VOP. Spolu s vytknutím vady je Kupujúci povinný predložiť doklad o kúpe (faktúru) a podrobný opis vady.

  4. Obchodník je povinný o vybavení vytknutia vady vydať písomné potvrdenie najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia.

  5. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Obchodník je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu Produktu, alebo ak sa vada týka len súčasti Produktu, výmenu súčasti, ak tým Obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu Produktu alebo závažnosť vady.

  6. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa Produkt mohol riadne užívať ako vec bez vady, má Kupujúci právo na výmenu Produktu alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, avšak Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád Produkt riadne užívať.

  7. Obchodník je povinný vybaviť vytknutie vady (reklamáciu) bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia. Po uplynutí tejto lehoty má Kupujúci rovnaké práva, ako keby išlo o neodstrániteľnú vadu.

  8. Podrobný postup pri vytknutí vád je upravený v Reklamačnom poriadku, ktorý je zverejnený na webovom sídle Obchodníka.

Článok VIII Alternatívne riešenie sporov (ARS)

  1. V prípade, že Kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho reklamáciu, alebo sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu.

  2. Ak Obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má Kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „subjekt ARS“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.

  3. Príslušným subjektom ARS je Slovenská obchodná inšpekcia, Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27, alebo iná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov ARS vedenom Ministerstvom hospodárstva SR (zoznam je dostupný na www.mhsr.sk).

  4. Kupujúci môže na podanie návrhu na ARS využiť aj platformu pre riešenie sporov on-line (RSO), ktorá je dostupná na webovej stránke: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Článok IX Ochrana osobných údajov

  1. Ochrana osobných údajov Kupujúceho je zabezpečená v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (GDPR) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov.

  2. Podrobné informácie o spracúvaní osobných údajov, právach Kupujúceho ako dotknutej osoby a ďalších súvisiacich náležitostiach sú uvedené v samostatnom dokumente „Zásady spracúvania a ochrany osobných údajov“, ktorý je zverejnený na webovom sídle Obchodníka a tvorí Prílohu B týchto VOP.

Článok X Záverečné ustanovenia

  1. Tieto VOP sú platné a účinné od dátumu uvedeného v ich záhlaví a plne nahrádzajú predchádzajúce VOP.

  2. Právne vzťahy medzi Obchodníkom a Kupujúcim, ktoré nie sú upravené týmito VOP, sa riadia príslušnými ustanoveniami Zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a Zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.

  3. Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. Povinnosť písomného oznámenia zmeny VOP je splnená umiestnením na internetovej stránke www.denticor.sk. Pre konkrétnu kúpnu zmluvu je platná verzia VOP účinná v čase odoslania objednávky Kupujúcim.

  4. Neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP sú Príloha B (Zásady spracúvania a ochrany osobných údajov) a Príloha C (Doplňujúce dokumenty pre spotrebiteľa).

V Bratislave, dňa 1.5.2024